Monday, August 26, 2013

DÜNYA KÜLTÜR MİRASI - ZEYREK








dunya kultur mirasi zeyrek 1


Eski İmaret Camii (Pantepoptes Kilisesi)


dunya kultur mirasi zeyrek 2


Eski İmaret Camii (Pantepoptes Kilisesi)


dunya kultur mirasi zeyrek 3
 Bozdoğan kemerleri


dunya kultur mirasi zeyrek 4



dunya kultur mirasi zeyrek 5


Bu sokaklarda dolaşmak- çok ama çok eski bir semti tanımak- mahalle kültürünü görmek,


dunya kultur mirasi zeyrek 6


eski İstanbul - eski Osmanlı mimarisini buralarda yakinen gözlemleyip -görsellemek büyük ayrıcalık !




dunya kultur mirasi zeyrek 7


Yokuş yukarı adımladıkça Çırçır mahallesine  geliyorum...

Eczane ,fırın, terzi ,bakkal- çeşme herşey var bu mahallede..

tıpkı kendi çocukluğumun Boğaziçi kokan sokaklarındayım şimdi....

..................................




dunya kultur mirasi zeyrek 8


Çırçır Spor  Kulübü


Semte adını veren mahallenin spor kulübü bile o denli ünlü ki ! :)))






dunya kultur mirasi zeyrek 9


Eski ,sadık ,kadim dostlar gibi kolkola girmiş, sırt sırta yaslanmış bu güzelim konaklar,,,


dunya kultur mirasi zeyrek 10




Ya şu gözümün bile bakmaya doyamadığı tarihi eserlere bu hainliği yapan ellere ne demeli şimdi ? :(  Semt sakinleri ciddi bir eğitime muhtaç görünüyor !


dunya kultur mirasi zeyrek 11


Arada muhteşem sabrı ve dayanma gücüyle dimdik kalan eski evler görüyorum,

ne kıymetli benim için...

Aslında ben buraya eklemiyorum ama bir o kadar da virane, ve çok ama çokça sefil :/ hayatlarda var sokak aralarında........  :/

.................................


dunya kultur mirasi zeyrek 12


Ya da kurtarılan evler de bir o kadar mutlu etti beni. Kimbilir, içindeki hayatlar da mutludur belki....


dunya kultur mirasi zeyrek 13


Semtin tamamı Sit ! Dünya Mirası kapsamında...Koruma altında yani,,






dunya kultur mirasi zeyrek 14




Bu güzel evler de , kuaförde sırasını bekleyen hanımlar gibiler adeta! :))

Yenilenince, eminim hayat katacaklardır sokaklarına..


dunya kultur mirasi zeyrek 15


ZEYREK





Osmanlı kent dokusunu günümüze taşıyan, en önemli mahallelerden olan ve UNESCO tarafından tüm insanlığa ait değerli anılar taşıdığı için "Dünya Kültür Mirası" olarak belirlenen Zeyrek, ahşap cumbalı ve söveli evleriyle biliniyor. 


Zeyrek semti 19. yüzyılın ilk yarısında yapılan ahşap sıra evleriyle, "serçeden başka kuş, Zeyrek'ten başka yokuş bilmez" deyişini yaratan kıvrımlı dar sokakları, dik yokuşları, hatta merdivenli iniş-çıkışları ile ünlüdür.


Bitişik nizam mimari ile kıvrımlı sokaklardan oluşan Zeyrek, Süleymaniye ile birlikte Osmanlı kent dokusunu günümüze taşıdığı için tarihsel olduğu kadar mimari açıdan da önem taşıyor.


 ---------------------------------------------------


Ve benim çok ilgimi çeken, hele ki son yıllardaki biraz daha yenilenen -  temizlenen çehresiyle adını ünvanını yüksek sesle söylenir hale getiren bir semttir Zeyrek..

Üzüntüm kimsenin buralara adım atmaması, bana bir bakışları vardı ki semt halkının, sanırsınız Marstan gelmiş bir başka canlı gibi hissettim kendimi !

Eminim buraları bileniniz pek azdır.


Bende şehrimin bu en özel ve farklı bölgesine hareket getirmek için kolları sıvıyorum...



Unkapanı'nı bilmeyen yoktur, solda hemen İMÇ, ya da SSK kurumu ,bir de Unkapanı Köprüsü gelir. Oysa sağını bir bilseniz, neler var neler ..ahh bilseniz !


 Gelin Eminönü'ne, binin bir otobüse, sadece bir durak sonra Unkapanı'nda inin..


Biraz yukarı doğru yürüyünce solunuzdaki yokuşu takip edip çıkınız...Yokuşun sağı Zeyrekhane, solu ise Zeyrek  semti ,At Pazarı , Kebapçılar ve Şaşırtıcı Kadınlar pazarıdır...


Şaşırtıcı çünkü, Nedenlerini tek tek göreceğiz !!!!


:))))




Burada Hepsini Görebilirsiniz












































Zeyrek, Pantokrator Sarnıcı

At Pazarı Meydanı

Mehmet Emin Tokadi Türbesi

Fatih Külliyesi

Eski İmaret Camii (Pantepoptes Kilisesi)

Kumrulu Mescit

Zeyrek Kilise Camii (Pantokrator Kilisesi)*

Nişancı Mehmet Paşa Camii

Zeyrekhane

Üçbaş Camii

Kadınlar Pazarı

Çukurbostan (Aspar Sarnıcı)

Gazanfer Ağa Medresesi

Yavuz Sultan Selim Camii ve Türbesi

Bozdoğan Su Kemeri (Valens Su Kemeri)

Ali Naki Sarnıcı

Fatih İtfaiyesi

Darüşşafaka Lisesi

Fatih Belediyesi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bunun devamı emin olun çok hoş görsellerle bezeli ve sanırım oldukça keyifli !!

 Benim için öyle en azından,,


ZEYREK CAMİİlLERİNDE BEKLİYORUM SİZİ.



No comments:

Post a Comment