Saturday, August 24, 2013

fırında kremalı patates

Merhaba degerli site okurlarimiz. Simdiki konumuz fırında kremalı patates.

firinda kremali patates 1 Merhabalar

Yağız 2 gündür ateşli,halsiz ve haliyle huysuz.İşin garip tarafı sadece ateş yapan bir virüs bu öksürük veya burun akıntısı falan yok.Umarım çabuk geçer.

Benim et yemeklerinin yanına yaptığım,görüntüsüne ve tadına hayran olduğum kolay bir garnitür fırında kremalı patates.

Genellikle büyük dikdörtgen borcama yapıyorum ama fazla sayıda misafirim varsa büyük fırın tepsisine de yaptığım oluyor.Bu durumda sadece patates sayısını ve kaşar peyniri miktarını arttırıyorum.

Nasıl yaptığıma gelince;

-Öncelikle kullanacak olduğunuz kabı çok az yağlayın.

-6 veya 7 adet orta boy patatesi soyup halka şeklinde doğrayın.

-patatesleri önceden haşlamanıza gerek yok.

-Yağlamış olduğunuz kaba patatesleri dizin.


firinda kremali patates 2

-Patatesleri balıksırtı şeklinde dizerseniz görüntüsü güzel olur ama gelişigüzel de dizebilirsiniz.

-Üstlerine biraz tuz ve karabiber serpin.

-200 gr.lık küçük kutularda satılan 1 paket kremayı herhangi bir çırpma işlemi uygulamadan patateslerin üzerine yayın.

-Ben doğrudan kutunun kenarını kesip,sıkarak yayıyorum.Birebir patateslerin üstünü kapatmak gerekmiyor.Pişerken kendi yayılıyor.

-En üste rendelenmiş kaşar peyniri serpin.

-200 derece fırında yaklaşık 45 dakika pişirin.Fırını önceden ısıtmanız gerekmiyor.

AFİYET OLSUN...


Bu konu ile alakali daha cok yazi inceleyebileceginiz onerdigimiz bir web kaynagi : fırıda kaşarlı mantar

No comments:

Post a Comment