Tuesday, September 3, 2013

Anılarda beni hatırlar mı? # 9 #







anilarda beni hatirlar mi 9 1
KÜÇÜK KIYAMET...

Bu aralar  evdeki durumlar iyi gibi, tabii Emin hep aynı Emin vurdum duymaz kör ayvaz misali adam bu dünyada var mı yok mu? hiç belli değil işe gidiyor geliyor yemeğini yiyor bazen  kanepeye bazende hemen yatak odasına gidip yatıyor.


 Yatması bir şey değil bir de hemen uyumuyor mu deli oluyorum.Kaynana gelin soba kenarında  el işlerimizi alıp örüyoruz, Eda da bizden aşağı kalmıyor dönerci çocuğu görecek diye neredeyse bir gecede  bir şal örüyor deli bu kız.


Derya'm la Oğuzcan'ım sessiz sedasız okula gidip geliyor onların daha bir kaç senesi var farkındayım onlarda yavaş yavaş sorunlar çıkarmaya başlarlar.


Derya derslerine çok tutunuyor ve çok çalışıyor, bu hırsı hoşuma gidiyor.

 Teyzem hastalanmış bir kaç günlüğüne çocukları kayınvalideme emanet edip   hastaneye yanına refakatçi olarak gittim.

Mide kanaması geçirdi  Kimsesi yok annemle  ortaklaşa kalacağız.


 İki gün yanında kaldım eve geldiğimde  Eda  kanepede, üzerinde battaniye yatıyor daha selam vermeden başladım söylenmeye

'' evden sadece iki gün ayrı kaldım ne oldu sana böyle sapsarısın?''

 Kayınvalidem  de tuhaf bir tedirginlik var hemen lafa atlayıp '' bir şeyi yok, üşütmüş ben dün  hastaneye götürdüm onu Emin'in haberi yok!''


 ''haberi yok mu neden ama ''

 ''gerek duymadık güzel kızım şimdi endişelendirmeyelim çocuğu boş yere ona da üşüttü dedik''

''onada mı?'' var sizde bir şey '' deyip Eda'nın ayak ucuna oturdum.

''bana her şeyi anlatırmısınız?''

 Bu kadın bana  yıllardır hiç güzel kızım dememişti kesin bir şeyler var!


Eda ağlamaya başladı yüreğime inecek sandım  dönerci çocuk sana bir şey mi yaptı? söylesene kızım delirtme beni...''

 Kapının zili çalıyor ben söyleniyorum kapıya hızlandım çocuklar okuldan gelmiş.


 Mutfağa gidip yemek hazırlarken  bir yandanda sesli düşünüyorum bu işin aslını öğreneceğim ve Emin artık ipleri eline alsa iyi olacak yemek pişmeden Emin işten geldi  Derya ve Oğuzcan'a ''hemen   odanıza gidip kapıyı kapatıyorsunuz'' dedim çocuklar ses tonumdan irkilip neden diye bile sormadan doğru odalarına gittiler .


Emin '' daha geldiğin gibi terör estiriyorsun ne  oluyor''

 demesiyle zaten  saatlerdir içime attığım öfkeyi dışarı çıkarıp yüksek sesle bağırmaya başladım

'' size sormalı Emin bey size sormalı iki gün yoktum ve kızımıza bir şey olmuş ama sen bundan bi habersin''

''üşütmüş işte çocuk''

 ''üşütmüş mü sor bakalım üşütmüş mü? sen uyu daha ''

 Eda yatağında ağlıyor...

 Kayınvalidem  Eda'nın yattığı kanepenin karşısındaki çekyata oturmuş bize bakıyor Eda ağlayarak  '' yok bir şey dedim ya''

 Emin Eda'yı kolundan tuttuğu gibi yataktan kaldırdı  '' ne oluyor delirtmeyin beni hani üşütmüştün ben üşüteceğim sizin yüzünüzden'' 


Biz birbirimizle didişirken  kayınvalidem gülmeye başladı ona doğru döndüğümüzde gülmediğini  tuhaf tuhaf bir şeyler yaptığını ve altına  yaptığını fark ettik neye uğradığımızı şaşırdık ,Ambulans'tı hastane'ydi derken  kadına felç indirmişiz...


 Hastanede de kavgaya devam ettik.Emin bana ''her şey senin çenen yüzünden'' diye bağırıp durdu.

 Ben bile doktor gelene kadar kendimi suçladım doktorla konuşmaya girdik  kayınvalidem   tansiyon ilaçlarını içmediği için felç geçirmiş , sol tarafındaki beyin damarları tıkanmış...


 Ama nasıl olur  ilaçlarını hiç aksatmazdı, Annemi aradım çocukların yanına gitsin diye yarım saat sonra annem beni aradı ''Zahide sakin ol ve beni dinle kızım Eda bana bir şey anlattı bilmeniz gerek diye düşündüm '' 

''Anne Eda'nın başına bir şey geldi sanırım ama söylemiyor zaten kavga kıyamet derken kadına felç indirdik''


''Kızım dönerci çocuk başka bir kızı kaçırmış Eda'da  kayınvalidenin tansiyon ilaçlarını içmiş kadıncağız onu hastaneye götürüp midesini yıkatmış   ve bu olay sen  hastaneye teyzenin yanına geldiğin ilk gün olmuş, size söylemeye korkmuşlar kayınvaliden söylemeyelim demiş,  yeni ilaçta da  alamadı herhalde, sanırım ondan  hastalandı''


''Harika işte bu dönerci çocuğun kız kaçırması bize nelere mal oldu ben bu adamı  boşayacağım anne boşayacağım....''





anilarda beni hatirlar mi 9 2




No comments:

Post a Comment