Monday, September 23, 2013

CITIR SOKAK SİMİDİ



citir sokak simidi 1
Herkese Merhaba uzun zaman oldu sayfama ugrayamadim paylasimlar yapamadim izindi oydu buydu derken uzadi durdu iste , ins. bundan sonra daha cok paylasimlarla beraber oluruz.

Sizlere bugün nefis simit tarifi getirdim inaninki artik simit almaniza gerek kalmicak :)

Daha öncede simit yaptim ve iki degisik simit tarifide bloguma ekledim ama bu gercekten birbaska artik simitlere özlem duymucak gurbetci arkadaslarim:) citir citir hmmmmmm

Bu tarifi Tümayin Mutfagindan 

aldim kendisi bir firina davette ögrenmis ve bizlere paylasti kendisine cok tsk.ediyorum.

Tarifide cok güzel anlattigi icin aynen buraya yaziyorum.

Baska Tarifleri icin arkadasimizin sayfasini mutlaka ziyaret edin.

Malzemeler


20  adet simit için


1 kilo un


500 gr su


50 gram toz şeker


25 gram tuz (bukadar tuz bana cok geldi)


100 gram Ayçiçek yağı


1 adet yumurta


25 gram instant maya


Bulamak icin


1 su bardağı üzüm pekmezi


1 su bardağı su


Bolca çiğ susam




Yapılışı

Unu koyup ortasını açın ve içine su, Ayçiçek yağı ve yumurtayı koyun.

Unun bir tarafına toz şeker ile mayayı, diğer tarafına da tuzu ekleyin.

Ortasından kenarlara doğru yavaş yavaş karıştırarak yoğurmaya başlayın.

Ele yapışmayacak orta sertlikte bir hamur elde edip yarım saat dinlenmesi için hamurun üzerini örterek kenara alın.

citir sokak simidi 2






Dinlenen hamurunuzdan yaklaşık 70 – 80 gramlık parçalar koparıp eliniz ile yuvarlayın ve hafif tezgahta uzatıp 15 dakika dinlenmeye bırakın.






citir sokak simidi 3



 (Hamurun dinlenmesi çok önemli. Öncelikle dinlenen hamur hem çabuk şekil alır, hem de şekli verdiğiniz hali ile kalır. Hamur geri gelmez).


Uzatıp dinlendirdiğiniz hamurlardan bir tane alıp elinizle uzun çubuk haline getirin.


citir sokak simidi 4






Karşılıklı olarak ters yöne döndürüp havaya kaldırın örgü gibi sarın.


citir sokak simidi 5




Uçlarını birleştirip eliniz ile iyice bastırarak ezin. 


citir sokak simidi 6



Tüm hamurlara bu işlemi yaptıktan sonra, simitlerinizi ayrı bir kapta karıştırdığınız pekmezli suya batırın.


citir sokak simidi 7






Oradan susama bulayın


citir sokak simidi 8






 ve elinizle döndürerek şekillerini düzeltip yuvarlaklarını büyütün.


citir sokak simidi 9






Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin ve önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 20 dakika kadar pişirin.


İlk 12. dakikada simitleri ters çevirin. 


citir sokak simidi 10




Her iki tarafı da kızarıncaya kadar pişirin.


citir sokak simidi 11

No comments:

Post a Comment