Tuesday, September 24, 2013

DONDURMA KÜLAHINDA KEK



dondurma kulahinda kek 1
2013-2014 Eğitim-öğretim dönemi hepimize hayırlı olsun.

Benim çocuklarım büyüdüğü için okulla ilgim yok ama Türkiye'de okulların açılması demek ailelerin yaz tatilini bitirip, evine dönmesi demek.

Tatilin bitmesi demek, sayfalarımıza daha fazla ziyaretçi gelmesi demek : )

Çocuklar okulda olduğu için bilgisayar annelere kalacak demek : )

Bugünü kutlayalım ve çocukların çok seveceği bir tarif vereyim diye düşündüm.


dondurma kulahinda kek 2
Bu tarifi Temmuz başında yaptım ama yaz aylarında buralarda fazla kimse olmadığı için yayınını bugünlere bıraktım.

Çocukların, ruhu genç olanların bayılacağı bir tarif.

Geçen yıl Facebook'ta ki yemek sayfalarından birinde yapılışını anlatan resmini görünce "mutlaka yapmalıyım" diyerek not almıştım.

Çocuklarla ilgili davetlerde, çocuk doğum günlerinde yapabileceğiniz, masada çok şık duran bir tarif.

Süslemek için krem şanti kullandım ama isterseniz erimiş çikolata da kullanabilirsiniz.






dondurma kulahinda kek 3
Bu tarif için, altı düz olan dondurma külahı kullanmanız gerekiyor.

Ben Koska'nın 10'lu paketlerde satılan külahlarını kullanıyorum.

Merak etmeyin dondurma külahları fırın ısısına dayanıklı olduğu için yanmıyor.

Şimdi sizi, yapılış aşaması bol resimli  tarifle başbaşa bırakıyorum.

"Afiyetle Kalın"


dondurma kulahinda kek 4
DONDURMA KÜLAHINDA KEK;

Malzemeler; (20 adet külah için)

2 paket dondurma külahı (1 pakette 10 adet var)


3 adet yumurta,
1 su bardağı sıvı yağ,

1 su bardağı yoğurt,

1 su bardağı toz şeker,

2,5-3 su bardağı un,

1 paket kabartma tozu,

1 paket vanilya,

1 çay bardağı damla çikolata,

Süslemek için;

2 poşet krem şanti,

1,5 su bardağı soğuk süt,

Şeker hamurundan hazırlanmış kalpler, çiçekler ya da damla çikolata.


dondurma kulahinda kek 5
TARİFİ;


Yumurtaları ve şekeri çırpın.


Yoğurt ve sıvıyağı ekleyip, karıştırın.
Un, kabartma tozu, vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın.

Un için 2 buçuk-3 bardak diye ölçü verdim fakat yumurtanızın boyutuna, kullandığınız su bardağının büyüklüğüne bağlı olarak bu miktar değişebilir.

Kek hamurunuz sert olmayan akıcı kıvamda olmalıdır.

Damla çikolatayı içine ekleyip, karıştırın.


dondurma kulahinda kek 6
 


dondurma kulahinda kek 7
Dondurma külahlarının fırında devrilmeden durabilmesi için alüminyum fırın kabından stant hazırlayabilirsiniz.

Ben büyük boy bulamadığım için  orta boy fırın kabında 2 adet hazırladım.

Külahları yerleştireceğim delikleri kabak dolması oyucusu ile açtım.

İşim bitince bu stantları her seferinde tekrar yapmamak için atmadım.


dondurma kulahinda kek 8
Külahları hazırladığınız deliklerin içine yerleştirin.


dondurma kulahinda kek 9
Külahların içine kek hamurundan yerleştirin.


dondurma kulahinda kek 10
Hazırladığınız içinde külah olan stantları fırın tepsisine yerleştirin.

Orta hararette ki (180 derece) fırında pişirin.


dondurma kulahinda kek 11
Süslemek için;

Soğuk sütle krem şantiyi çırpın.

Ucu tırtıklı şanti torbasına veya şırıngaya doldurup, keklerin üzerine şekilli olarak sıkın.

Not;

Krem şantinin erimemesi için süsleme işini servise yakın yapın.

Krem şantinin üzerini rengarenk şekerler, jelibonlar veya damla çikolata ile süsleyin.


dondurma kulahinda kek 12
Sunum için, pişirmek için kullandığınız alüminyum fırın kabının üzerini peçete ile kaplayarak kullanabilirsiniz.


dondurma kulahinda kek 13
Külahta kekin içinin pişmiş hali.


dondurma kulahinda kek 14


 "Afiyet Olsun"






No comments:

Post a Comment