Sunday, September 15, 2013

EV YAPIMI TARHANA TARİFİ



ev yapimi tarhana tarifi 1




AKREPLE KURBAĞA

Akrep nehrin kenarında durmuş karşı kıyıya bakmaktadır.Geçmek istemekte ama suyu geçmek için yaratılmamıştır, korkar.Dostu olan kurbağaya seslenir.Kurbağa kardeş, seninle dostuz biz, dostluğumuz hatırına beni karşı kıyıya geçirir misin?


Kurbağa kendinden emin bir şekilde


Yapamam akrep kardeş, evet seninle biz dostuz ama uzak durmalıyım senden. Sen bir akrepsin ve zalim bir iğnen var, çekinirim senden. Akrep, kurbağanın endişesini anlar, ama vazgeçmemiştir.


Bak kurbağa kardeş, şimdi sen beni sırtına alıp karşıya geçirirken seni sokabilir miyim hiç?

Bunu ancak bir aptal yapar. Ben yüzme bilmem ki, seni sokarsam ben de boğulur ölürüm.


Mantıklı gelmiştir kurbağaya.



Hem eski dosttular, neden soksun ki? Kabul eder. 


Akrep yaklaşır ve kurbağanın sırtına biner. Suyu geçmeye başlamışlardır yavaş yavaş.


Derken, tam da suyun ortasında, kurbağa sırtında bir yanma hisseder. Akrep sokmuştur. Acı içerisinde başını çevirir.


Neden? Neden yaptın bunu, bak şimdi sen de boğulup öleceksin...


Akrep üzgün ve pişman bir şekilde şöyle der,Elimde değil.

İŞTE BENİM TABİATIM BU...

10 Eylül 2013 SALI


......................................................................................


HAYIRLI GÜNLER

NASILSINIZ CANLAR:)))

Sizlerle buluşmak harika beni sorarsanız lezzetliniz iyi yoğun,koşturuyor bu hafta ful sınavlarım var inşAllah beni için hayırlısı olur. Dileyen isteyen herkese Rabbim hayırlıları nasip etsin:)))

Dualarınıza talibim:)))


Kıssadan hisse alındı canlar. Rabbim bizlere bizi bizden daha çok düşünen hayırlı dostlar versin. Bende birkaç tane dost gibi dostlar var. İnsanın zor anında hızır gibi yetişirler.  Rabbim onlardan razi olsun.


Bu koşturma'mın arasında kışlık hazırlıklarda devam etmekte. Tarhanam oldu, ovdum kurudu Rabbim ağız tadıyla yedirmeyi nasip etsin.Bu gün sizlerle evdekolay tarhana yapmanın püflerini paylaşacağım. Eskiden Annem yaparken bana tarhana yapmak çok zor gelirdi, ama zamanla tarhanamı kendim yapmaya başladım.


Bu tarifi sizler için, ayrıca kızım Beyza için yazıyorum. Tarhanayı çok seviyor,şimdi küçük ileride belki bir gün kendisi yapmak ister. Anneden kızına hatıra kalsın:))) 


ev yapimi tarhana tarifi 2


Bayanlar baylar hadi buyurun

Pamuk eller mutfağa


TARHANANIN MALZEMELERİ

TARHANANIN MALZEMELERİ NELERDİR

1 Demet fesleğen

1 Demet nane

1 Kilo soğan

5 Adet kırmızı kapya biber

2 Kilo domates

1 Dolu kase nohut(haşlanmış)

1,5 kilo yoğurt

500 Gram süzme yoğurt

400 Gram salça

4 Kilo un

Tuz


TARHANANIN YAPILIŞI

TARHANA NASIL YAPILIR

1)Evet canlarım öncelikle soğanların kabuklarını soyalım doğrayalım. Biberleri yıkayıp çekirdekli kısımlarını çıkaralım doğrayalım düdüklüye soğan biber haşlanan nohudu ve üstünü 2 parmak çıkıncaya kadar su koyalım 10 dakika pişirelim. 


Not: diyeceksiniz haşlanan nohudu neye koyduk  ovarken diri nohut olmasın zorlanmıyalım iyice erisin diye.


2) Fesleğen naneyi yıkayıp ince doğrayalım haşlanan soğan biber nohudun içine koyalım blendırdan ezilene dek karıştıralım bu hazır. Şimdi domatesi yıkayıp rendeleyelim her şey hazır.


3) Şimdi canlar büyük leğen lazım ben bu işler için büyük hamur leğeni aldım böyle işler için kullanıyorum. Leğenin içine domatesi, blendırdan geçirdiğimiz soğan nohut biber ve yeşillikleri koyalım, şimdi yoğurtların ikisini de ve salçayı ilave edelim karıştıralım. Sırada unu var ununu da koyup yoğuralım tuzunu koyalım iyice yoğurunca leğenin üzerine sofra bezi kapatalım.


Püf noktası: Tarhanamız koyu hamur kıvamında olacak 4 kilo un tam geldi. 


4) Leğendeki tarhanayı gidin gelin karıştırın sıcaklarla biraz cıvıyacak korkmayın tamam.


Püf noktası: Ağustos ayında tarhana yoğurduysanız leğende 7 gün kalsın. Eylül ayında yoğurduysanız 10 gün leğende kalsın.

5) Leğende tarhananın bekleme süresi dolunca leğenden keseye aktaralım.

Püf noktası:Keseye koyunca Ağustos veya Eylül ayında keseye koyduysanız toplam kalma süresi 7 gün.Keseyi leğene değilde başka küçük leğeni ters çevirin resimdeki gibi öyle üstüne koyun.


Püf noktası:Tarhananız kesedeyken dışına her gün evirin çevirin tuz serpin çünkü tuz dışının porlanmasını önlüyor. Arada leğenin altına biriken suyu süzüp leğeni yıkayıp kurulayın tekrar keseyi koyun.


6,7) Kesede bekleme süresi bitince müsait bir yere bez sofra veya temiz çarşaf serin bol un serpin tarhanayı azar azar serin havalansın. Kurumaya başlayınca ovalayın tekrar serin azar azar ovalayın bir yandan ovalarken diğer taraf kurur orayı yaparsınız ve böylece iyice küçülene dek bu işlem devam.


8) Evet sona geldik iyice küçülen tarhanaları robottan çekin iyice inceldi temiz sofraya serin kurusun 2 günde kuruyor sonra keseye yada şişeye koyun. Yoruldunuz ama deydi canlar. Bu tarifeden 4 kilo tarhana çıkıyor.  


Bütün püfleri ve fotoğrafları ile tarhana yapımını paylaştım.


AFİYET  ŞİFALAR OLSUN CANLARIM:)))

Saygılar sevgiler:)))







No comments:

Post a Comment