Sunday, September 8, 2013

meyvelı muhallebı

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün meyvelı muhallebı yazisini sunmaya karar verdik.


meyveli muhallebi 1


Defne'nin en sevdiği şey meyve. Hazırladığım meyve püresini karışık yada sade gık demeden bitiriyor. Bende değişiklik olsun diye pirinç unuyla karıştırıp muhallebi olarak yedirmeyi denedim ve çok sevdi meleğim. Sizde denemek isterseniz işte tarif,


1 kuru kayısı ufak doğranmış

yarım elma,

yarım armut,

yarım şeftali,

yarım muz,

3,4 tatlı kaşığı pirinç unu, ben göz kararı koydum,

yine göz kararı su siz kıvama göre ayarlayabilirsiniz.

Kayısıları küçük küçük doğradım, meyveleri cam rendeden geçirerek rendeledim. Pirinç unu ve suyuda ilave ederek kıvamlı bir muhallebi pişirdim. Kayısılar diri kaldıysa tel süzgeçten geçirebilirsiniz. Resim çekmeyi unutup son anda aklıma geldiği için muhallebi bitmek üzereyken aceleden kalkıp çektim:) Afiyet olsun bebişlere.




Ziyaret etmenizi onerdigimiz guzel konular ve siteler : meyveli sos ile muhallebi

No comments:

Post a Comment