Friday, September 13, 2013

Etli Nohut




etli nohut 1

Kuru Fasulye bizim evin en sevilenleri arasındadır.Eşim ve kızım Nohut yemeğini hiç sevmez.Ben çok severim.

Bugün etli olarak hazırladım ve kafaya koydum bu yemeği eşime sevdireceğim:)

Keyif dolu bir hafta sonu diliyorum.


Malzemeler:


  • 2 su bardağı Nohut

  • 1 kuru soğan

  • 200 gr kuşbaşı doğranmış et

  • 1 türk kahve fincanı zeytinyağı

  • 1 yemek kaşığı dolusu domates salçası

  • Tuz,karabiber,pul biber

  • 3,5-4 su bardağı sıcak su



etli nohut 2






Yapılışı:



  • 2 su bardağı nohutu tencereye alın üzerine sıcak su ekleyin.

  • 5 dk kaynatın ve altını kapatın.

  • 1 gece bekletin.

  • Etleri kuşbaşı doğrayın başka bir tencereye alın az su ekleyerek ön pişirme yapın.

  • Düdüklü tencereye zeytinyağı ekleyin.

  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın kavurun.

  • Salçayı ekleyin.

  • Nohutu süzün ve tencereye alın.

  • Bütün karışımı 5 dk kavurun.

  • Haşlanmış etleri ekleyin.

  • Tuz ve baharatları ilave ederek sıcak suyunu ekleyin.

  • Tencerenin kapağını kapatın.Pişmeye bırakın.

  • Her nohutun pişme süresi farklıdır.Orta ateşte kontrollü olarak pişirin.

  • Düdüklü tencerede 20-25 dk benim kullandığım nohut için yeterli geldi.



etli nohut 3







etli nohut 4


Gürallar ArtCraft ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.


etli nohut 5






Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.



No comments:

Post a Comment