Friday, October 25, 2013

bohça takımı

Merhaba sevgili web sitesi okurlarimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün bohça takımı makalesini yayinlamaya karar verdik.


bohca takimi 1


Evet, gelelim en sık karşılaştığım soruya: Gelin ve damat nişan bohçasında neler bulunur, neler alınır? Öncelikle belirtmeliyim ki bu yöreden yöreye değişen bir durum. Ama malum eski adetlere artık pek sıkı bir şekilde bağlı kalınmıyor. Ben listemi aylar öncesinden nette dolaşırken yapmıştım, aman şunu da unutmuyum diye diye yazmıştım bir kenara. Sonra yazdıklarımı temize çektim ve bir liste oluşmuş oldu. Hatta yanımdan ayırmadığım bir defterim var, oraya not alıyorum hala, benim için önemli olan şeyleri, çünkü ben çok unutkanım ne yazık ki. Ne mutluyum ki canım sevdiceğim sayesinde bohçam istediğim gibi oldu ♥. Darısı isteyen herkesin başına (hayırlısıyla tabi). Hatta benim bu hazırlamış olduğum listem kışın abisi nişanlanan bir arkadaşıma da yaradı :) Bu arada isteğinize bağlı olarak değişiklik yapabilirsiniz.






GELİN NİŞAN BOHÇASI


* Sandık (Çoğu kişi artık istemiyor sandık, çok yer kaplıyor diye. Ama ben bayılıyorum, oymalı sandıklar var ya. Gelenekselci bir yanım var benim. O sandığın benim için önemi bambaşka. Ben çocukken annemin büyük temizlik yapıp da sandığı açmasını dört gözle beklerdim, heyecanla... Hatta bazen sandığı daha erken açması için annemin üzerinde baskı kurmuşluğum başının etini yemişliğim bile vardır benim :) O sandık kokusu... İçindekilerin özenle çıkarılması... Annemin işte bunlar senin kızım demesi... Ay duygusallaştım birden, gözlerim doldu niyeyse... İşte ben de istiyorum ki bir çeyiz sandığım olsun, yatak odama koyayım, ileride çocuklarım için içine birşeyler koyayım, onlar da hissetsinler benim gibi...)


*Makyaj Kutusu


*Bornoz Takımı


*Tarak/Ayna Seti


*Elbise/Takım Elbise


*Eşarp/Şal


*Bone


*Çanta


*Ayakkabı


*İç Çamaşırları (2 adet atlet/külot takımı, 2 adet sütyen/külot takımı)


*6'lı Saten Gecelik Seti


*Terlik


*Pijama Takımı


*Bohça Takımı


*Çorap


*Patik


*Lif


*Hamam Seti


*Yazma
*Makyaj ve Bakım Malzemeleri


  • Parfüm

  • Deodorant

  • Parlatıcı/Ruj

  • Pudra/Fondöten

  • Göz Kalemi

  • Rimel

  • Krem

  • Şampuan

  • Duş Jeli

  • Yüz Maskesi/Jeli/Peelingi

  • Kulak Temizleme Çöpü

  • Makyaj Temizleme Pamuğu

  • Makyaj Temizleyicisi

  • Diş Macunu ve Fırçası

  • Cımbız

  • Tarak

*Ayrıca kayınvalidenin gelinine koymak istediği şeyler varsa konulur; nevresim takımı, pike takımı, yastık kılıfı, dantel, havlu, yazma, patik gibi...

DAMAT NİŞAN BOHÇASI

*Valiz

*Bohça Takımı

*5'li Robdöşambrlı Pijama Seti (Çeyizcilerde satılan damat setini almayın, onu bugüne kadar hiçbir erkeğin kullandığını görmedim. Onun yerine gidin iç giyim satan mağazalara 5'li veya 3'lü robdöşambrlı pijama takımları var, en azından kullanışlı ve verdiğiniz paraya değiyor gerçekten. Terliğini ve iç çamaşırını da ayrı alın. Yani kısacası çeyizcilerdeki damat setinin yerine sevdiceğinizin kullandığı ya da kullanabileceği şeyler almanız daha mantıklı.)

*İç Çamaşırı (3 adet boxer, 3 adet atlet)

*Terlik

*Pijama Takımı

*Takım Elbise

*Gömlek

*Kravat

*Ayakkabı

*Cüzdan

*Kemer

*Çorap

*Makyaj Kutusu

*Lif

*Hamam seti

*Bakım Malzemeleri


  • Parfüm

  • Deodorant

  • Şampuan

  • Traş Seti

  • Traş Bıçağı Seti

  • Kulak Temizleme Çöpü

  • Ayna

  • Tarak

  • Duş Jeli

  • Diş Macunu ve Fırçası

  • Tırnak Makası

  • Saç Spreyi/Köpüğü

  • Krem

  • Yüz Maskesi/Jeli/Peelingi




 İşte benim hazırladığım ve bağlı kaldığım liste bu şekilde. 


Umarım işinize yarar. 


Sormak istedikleriniz olursa elimden geldiğince yardımcı olurum. 


Sevdiceğimle benim nişan bohçamda neler olduğunu görmek için tık tık...


Sevgilerimle...











Ziyaret etmeniz gereken ilginc konular ve siteler : delikişi masa örtüsü

No comments:

Post a Comment