Friday, October 11, 2013

kalbur bastı tatlısı

Merhabalar sevgili site takipçilerimiz. Bugunku yayinimiz kalbur bastı tatlısı.
kalbur basti tatlisi 1






Allah Ne Verdiyse





  • ANASAYFA

  • HAKKIMDA

  • ILETISIM

  • Değmesin Yağlı Boya








  • kalbur basti tatlisi 2


  • kalbur basti tatlisi 3


  • kalbur basti tatlisi 4


  • kalbur basti tatlisi 5


  • kalbur basti tatlisi 6








Kalbura basti tatlisi



Gönderen Allah ne verdiyse On 29 Ekim 2012 Pazartesi 10 yorum






kalbur basti tatlisi 7


es selamü aleyküm dostlar .hayirli geceler olsun hepinize uyku tutmayinca söz verdigim tarifi ekleyeyim dedim .


bayram tebrigi yazan post da kalbura bastidan söz etmistim. cok cabuk bir okadar lezzetli bir tatlidir 


tarifi ölcüleri ile beraber inanin 24 sene önce almistim 


veren teyzem bir kac sene önce  vefat etti Rabbim rahmet eylesin . o gün o söyledi ben yazdim 


hala yazdigim kagidi ile beraber durmakta.insanin bir kagit parcasi kadar kiymeti yok diyesim geldi 


duygusallaiga gark oluyorum ben yine sustum .


tatli yemek icin illaki bayram olmasi gerekmiyor degilmi ? bayram gününden itibaren peynir tatlisini üc kez yaptim :) eminim kalbura basti tatlisi icin ayni sey gecerli olacak .


hemen tarifi vereyim .






hamuru icin malzeme 


2 cay bardagi sivi yag 


1 cay bardagi süt 


1 kabartma tozu 


1vanilya sekeri 


aldiginca un 






serbeti ise 


4 bardak seker 


4 bardak su 


ceyrek limonun suyu






yapilisi 


serbetimizi kaynatmaliyiz önce.


 tencereye sekeri suyu koyup karistiralim ocaga koyup kaynamaya birakalim 


kaynayinca limonu sIkIp 10 dakika kaynatin ocagin altini kapatin serbet bu tatlimiz icin sicaga yakin ilik olmali .


hamurunu hazirlamak icin un haricin de tüm malzemeyi bir kaba koyun.


 unu yavas yavas ilave ederek yogurun .kulak memesi kivamin da olmali hamurumuz .


buzdolabina koyup yaklasik 30 dakika bekletin hamurumuzu .


daha sonra dolaptan alip cevizden birazcik büyük parcalar koparip oval sekil verin adi geregi rendenizin üzerine bastirin üzeri sekilli olsun ;) 


firin tepsisine dizin cok yakin koymayin bir birine tepsiyi yaglamaniza gerek yok hamur yeterince yagli .


istilmis 200 derece firinda kizarincaya kadar pisirin .


güzel kizarmali aman dikkat 


hamurlarimiz pisince bes dakika dinlendirelim ilik serbeti hamurumuzun üzerine gezdirelim .serbetini cekince servise sunabilirsiniz 







kalbur basti tatlisi 8


afiyet olsun dualariniza talibim dostlar 








Tweet




Pin It









Bu yazi ile alakali daha fazla yazi inceleyebileceginiz guzel bir internet kaynagi : kalbur bastı tarifi

No comments:

Post a Comment